Укрощение злых сердец икона


Икона Божией Матери «Умягчение злых сердец»

   На иконе Богоматерь стоит на облаке с семью воткнутыми в сердце мечами. Число семь в Святом Писании вообще означает «полноту» чего-либо, в данном случае полноту того горя, печали и болезни сердечной, которые были перенесены Пресвятой Девой Марией в Ее жизни на земле.

   Эту икону еще называют «Симеоново проречение» — проречение Симеона Богоприимца Матери о Ее земных страданиях за Сына Своего.

   Икона Божией Матери Семистрельная отличается от образа «Умягчение злых сердец», (вместо стрел мечи, расположенные симметрично), однако в молитвенной практике различие не проводится, так как относится к одному иконографическому типу. Верующие просят перед образом о примирении враждующих и избавления от жестокосердия.

 

   Празднование иконы Божией Матери «Умягчение злых сердец»13(26) августа.

Тропарь, глас 4

   Умягчи наша злая сердца. Богородице, и напасти ненавидящих нас угаси, и всякую тесноту души нашея разреши, на Твой бо святый образ взирающе, Твоим страданием и милосердием о нас умиляемся и раны Твоя лобызаем, стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся. Не даждь нам, Мати Благосердая, в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути, Ты бо еси воистину злых сердец умягчение.

 

Акафист Пресвятой Богородице перед иконой ее "Умягчение злых сердец" или "Семистрельная"

Читается при любых случаях вражды (на предприятии, в семье) и от междоусобной брани (когда кто-то считает, что другой должен быть ниже, выше, чем он есть, когда кого-то задевает положение в обществе другого человека)

Кондак 1

    Избранней Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему да зовем Ти:

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Икос 1

   Ангел, возвестивый пастырем Вифлеемским о Рождестве Спасителя мира, и с ним множество небесных сил восхвалиша Бога, поюще: "Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение". Ты же, Мати Божия, не имевшая где главу преклонити, зане не бе места во обителех, роди Сына Своего Первенца в вертепе и, повив Его пеленами, положи в яслех; тем скорбь сердца Твоего познавая, вопием Ти:

Радуйся, дыханием Своим Сына Своего возлюбленнаго согревшая

Радуйся, Предвечнаго Младенца пеленами повившая.

Радуйся, Носителя вселенныя млеком Своим питавшая;

Радуйся, вертеп в небо обратившая.

Радуйся, престолом херувим соделавшаяся;

Радуйся, в рождестве и по рождестве Девою пребывшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 2

   Видя Предвечнаго Младенца, повита лежаща в яслех, пришедше поклонишася Ему пастыри Вифлеемстии и сказаша о глаголе, глаголанном им Ангелом о Отрочати, Мариам же соблюдаше вся глаголы сия в сердце Своем; по прошествии же семи дней бе обрезан Иисус по закону Израильскому, яко человек осьмодневен; воспевая смирение и терпение Твое, Богородице, поем вечному Богу: Аллилуиа.

Икос 2

    Разум имея в Боге утвержденный и соблюдаяй закон Господень, в четыредесятый день, егда исполнилися дни очищения, вознесоста Иисуса во Иерусалим родители Его, дабы поставить Его пред Господом и дати за Него жертву по реченному в Законе Господнем; мы же вопием Тебе сице:

Радуйся, Создателя вселенныя во исполнение закона во храм Иерусалимский принесшая;

Радуйся, тамо старцем Симеоном радостно сретенная.

Радуйся, Едина Чистая и Преблагословенная в женах;

Радуйся, Крест Свой, скорбями преукрашенный, во смирении несшая.

Радуйся, воли Божией николиже преслушавшая;

Радуйся, образ терпения и смирения собою явившая.

Радуйся, сосуде, исполненный благодати Духа Святаго.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 3

    Силою свыше была еси укрепляема, Мати Божия, егда услыша словеса старца Симеона глаголюща: "Се, лежит Сей на падение и на востание многим во Израили, и в знамение пререкаемо, и Тебе же Самой душу пройдет оружие, яко да открыются от многих сердец помышления"; и скорбь велия пронзи сердце Богородицы, и возопи в горести Богу: Аллилуиа.

Икос 3

    Имея тщание погубити Отроча, посла Ирод избити вся дети, сущия в Вифлееме и пределех его от двою лета и нижайше, по времени еже испыта от волхвов и се по повелению Божию, данному чрез Ангела во сне старцу Иосифу, бежа все святое семейство во Египет и пребысть тамо седмь лет до смерти Ирода. Тем же со умилением вопием Ти:

Радуйся, всю тесноту странствия понесшая;

Радуйся, яко все идоли падоша в стране Египетской не возмогше терпети крепости Сына Твоего.

Радуйся, с нечестивыми язычники седмь лет пребывшая;

Радуйся, с Предвечным Младенцем-Отроком и со Своим Обручником в Назарет пришедшая.

Радуйся, со старцем Иосифом древоделом в нищете жившая;

Радуйся, все время Свое в трудах проводившая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 4

    Буря скорби обдержа Пречистую Матерь, егда возвращающимся има из Иерусалима не обретоша в пути Отрока Иисуса. Сего ради возвращшеся взыскающе Его, и бысть по триех днех обретоша Его в церкви, седяща посреде учителей и послушающа их и вопрошающа их. И рече к Нему Мати его: "Чадо, что сотвори намо тако? Се Отец Твой и Аз боляще искахом Тебе?" И рече к нима: "Что яко искаста Мене, не веста ли яко в тех, яже Отца Моего суть достоит быти Ми"; и Мати Его соблюдаше вся глаголы сия в сердце своем, вопиющи Богу: Аллилуиа.

Икос 4

    Услыша Мати Божия, яко Иисус прохождаше всю Галилею, уча на сонмищах их, проповедаяй Евангелие Царствия и исцеляя всяк недуг и всяку язву в людех, и изыде слух по всей Сирии и приведоша к Нему болящия различными недузи и страстьми одержимыя и бесами, и расслабленныя и исцеляше их. Ты же, Мати Божия, ведущи пророчества, скорбела сердцем, познавая, яко вскоре приидет час, егда Сын Твой принесет Себе в жертву за грехи мира. Темже ублажаем Тя, многострадальная Мати Божия, вопиюще:

Радуйся, Сына Своего на служение народу иудейскому отдавшая;

Радуйся, скорбная сердцем, но покорная воле Божией.

Радуйся, мир от потопа греховнаго спасшая;

Радуйся, главу древнего змия стершая.

Радуйся, Себе в жертву живу Богу принесшая;

Радуйся, Господь бо с Тобою, Благословенная.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 5

   Божие Царство на земли проповедуя, обличаше Иисус гордость фарисей, мнивших себя праведными быти. Тии же, слушая притчи Его, разумеша, яко о них глаголет, и искаша яти Его, но убояшася народа, понеже яко пророка Его имеяху; сие все ведая, скорбяше Богородица о Сыне возлюбленном, страшася, да не убьют Его, в горести вопиюще: Аллилуиа.

Икос 5

   Видевше нецыи от иудеев воскресение Лазаря, идоша к фарисеем и рекоша им, яже сотвори Иисус, и рече Каиафа, архиерей сый лету тому: "Уне есть нам, да един человек умрет за люди, а не весь язык погибнет"; от того дня совещашася, да убиют Его; мы же вопием Тебе, Пречистая:

Радуйся, Спасителя мира рождшая;

Радуйся, спасения нашего главизна.

Радуйся, от рождения Матерью Спасу нашему предызбранная;

Радуйся, Мати Божия, обреченная на страдание.

Радуйся, Благословенная, Царицею Небесною соделавшаяся;

Радуйся, выну за нас молящаяся.

Радуйся, Многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 6

   Прежде проповедник слова Божия, послежде предатель — Иуда Искариотский, един от обоюнадесяти Апостолов, иде ко архиереом предати Учителя своего; они же слышавше, обрадовашася зело и обещаша ему сребреники дати; Ты же, Мати Божия, скорбящи о Сыне Своем возлюбленном, вопияла горце Богу: Аллилуиа.

Икос 6

   Возсия последняя вечеря учеником Христовым, на ней же Учитель умы нози има, образ смирения тем показуя, и рече им: "Един от вас предаст Мя, ядый со Мною". Мы же, горю Матери Божией сострадая, вопием Ей:

Радуйся, Мати Божия, мукой сердечной истомленная;

Радуйся, вся претерпевшая во юдоли сей многоскорбней.

Радуйся, в молитве успокоение находившая;

Радуйся, всех скорбящих радосте.

Радуйся, утоление наших печалей;

Радуйся, из тины греховныя нас спасающая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 7

   Хотяй явити любовь свою к роду человеческому Господь Иисус Христос на Тайной Вечери, благословив и преломив хлеб, даде Своим учеником и апостолом, рек: "Приимите, ядите, сие есть Тело Мое"; и прием чашу и хвалу воздав, даде им, глаголя: "Пийте от нея вси, сия есть Кровь Моя Новаго Завета, яже за многия изливаемая во оставление грехов". Благодаряще милостиваго Бога за милосердие Его к нам неизреченное, поем Ему: Аллилуиа.

Икос 7

   Новое знамение милости Своей яви Господь ученикам Своим, егда обеща послати им Утешителя Духа Истины, Иже от Отца исходит и будет свидетельствовать о Нем. Тебе же, Матери Божией, дважды освященной Святым Духом, вопием:

Радуйся, Духа Святаго обиталище;

Радуйся, чертоже всесветлый.

Радуйся, пространное селение Бога Слова;

Радуйся, бисер Божественный произведшая.

Радуйся, Рождеством Твоим райския двери нам отверзающая;

Радуйся, знамение милости Божией Собою нам явившая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 8

   Странно и прискорбно нам слышати, яко лобзанием предаде Учителя своего и Господа Иуда Искариотский, спира же и тысячник и слуги иудейския яша Иисуса и связаша Его, и ведоша к первосвященнику Анне перве, посем же к Каиафе архиереови. Мати же Божия, смертнаго совета Сына Своего возлюбленнаго ожидая, вопияла Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Все иудеи ведоша Иисуса от Каиафы в претор к Пилату, глаголюще Его злодеем быти. Пилат же, вопросив Его, глагола им, яко ни единая вины обретает в Нем; мы же вопием Ти:

Радуйся, сердце, горем истерзанное, имевшая;

Радуйся, слезы о Сыне Своем проливавшая.

Радуйся, все претерпевшая без ропота, яко раба Господня;

Радуйся, стенящая и рыдающая.

Радуйся, Царице Небеси и земли, приемлющая молитвы раб Своих.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 9

   Вси роди блажат Тя, честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, Владычицу и Матерь Избавителя нашего, Рождеством своим радость всему миру принесшую, послежде скорбь велию имевшую, видящи Сына Своего возлюбленнаго на поругание и биение и смерть преданнаго, мы же умиленное пение приносим Ти, Пречистая, поюще Всемогущему Богу: Аллилуиа.

Икос 9

   Ветии многовещанныя не возмогут изрещи всех страданий, Тобою перенесенных, Спасе наш, егда воины сплетше венец из терния на главу Твою и в ризу багряну облекоша, глаголаху: "Радуйся, Царю Иудейский"; и бияху Тя по ланитам. Мы же, Мати Божия, страдания Твоя познавая, вопием Ти:

Радуйся, Его же млеком Своим питала еси, терзаемаго видевшая;

Радуйся, багряницею и терновным венцем одеяннаго зревшая.

Радуйся, страданием Его спострадавшая;

Радуйся, всеми учениками Его оставленнаго видевшая.

Радуйся, неправедными судиями Его осужденнаго зревшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 10

   Спасти хотя Иисуса, рече Пилат иудеом: "Есть обычай нам, да единаго вам отпущу, хощете ли убо отпущу вам Царя Иудейскаго?" Вси же возопиша, глаголюще: "Не Его, но Варраву!" Воспевая милосердие Божие, отдавшаго Сына Своего Единороднаго на крестную смерть, да искупит ны от вечныя смерти, вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 10

   Стена и ограждение буди нам, Владычице, изнемогающим от скорби и болезней. Ты бо и Сама страдала еси, слышащи иудеев, вопиющих: "Распни Его!" Ныне же услыши нас, вопиющих Ти:

Радуйся, Мати Милосердия, отъемлющая всяку слезу от люте страждущих;

Радуйся, слезу умиления нам подающая.

Радуйся, погибающих грешников спасающая;

Радуйся, предстательство христиан непостыдное.

Радуйся, от страстей нас избавляющая;

Радуйся, сердцу сокрушенному отраду подающая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 11

   Пение всеумиленное приносим Спасителю мира, на вольное страдание шедшу и Крест свой несшу на Голгофу пропяти Его; стояху при Кресте Иисусове Мати Его, Мария Клеопова и Мария Магдалина. Иисус же, видев Матерь и ученика стояща, его же любляше, глагола Матери Своей: "Жено, се Сын Твой!" Потом глагола ученику: "Се Мати Твоя!" И от того часа поят Ю ученик восвояси. Ты, Мати Божия, видя на Кресте Сына и Господа Своего терзающися, вопияла горце Богу: Аллилуиа.

Икос 11

   "Свете Мой, Боже превечный и Творче всех тварей, Господи, како терпиши страсти на Кресте?" — Чистая Дева плачущи глаголаше о страннем Твоем Рождестве: "Сыне Мой, паче всех матерей возвеличена бых Аз, но, увы Мне, ныне Тя видящи распята распаляюся утробою"; мы же слези проливаем, Тебе внимающе, вопием Ти:

Радуйся, радости и веселия лишенная;

Радуйся, вольная страдания Сына Своего на Кресте видевшая.

Радуйся, Чадо Свое возлюбленное уязвленным зревшая;

Радуйся, Агница, зрящи Чадо Свое, яко Агнца, на заколение ведома.

Радуйся, Избавителя язв душевных и телесных язвами покрытаго видевшая.

Радуйся, Сына Своего воскресшаго из мертвых зревшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 12

   Благодать подаждь нам, Спасе Всемилостивый, на Кресте Дух Свой испустивый и согрешений наших рукописание раздравый. "Се, Свете Мой благий, Бог Мой угасе на Кресте" — Дево стеняще глаголаше. — "Потщися, Иосифе, к Пилату приступити и испроси сняти с древа Учителя Твоего. Уязвленнаго Тя видевше без славы нага на древе, Чадо Мое, душу Мою пройде оружие, по проречению праведнаго Симеона", — провиди Мати Божия, вопиющи: Аллилуиа.

Икос 12

   Поюще милосердие Твое, Человеколюбче, покланяемся богатству милости Твоея, Владыко. "Создание Твое спасти хотя, смерть подъял еси", — рече Пречистая, но воскресением Твоим, Спасе, помилуй всех нас, мы же Пречистей Матери Твоей со умилением зовем:

Радуйся, мертва зряще бездыханна преблагаго Господа;

Радуйся, лобзавшая тело Сына Своего возлюбленнаго.

Радуйся, Света Своего нага и уязвленнаго мертвеца зрела еси;

Радуйся, Света Своего гробу предавшая.

Радуйся, плащаницею новою Тело Его обвившая;

Радуйся, воскресшим Его видевшая.

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Кондак 13

   О Всепетая Мати, изнемогавшая от скорби у Креста Сына Своего и Бога, внемли воздыханием и слезам нашим и избави от скорби, болезней и вечныя смерти всех, уповающих на неизреченное Твое милосердие и вопиющих Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак

 

Молитва

   О, Многострадальная Мати Божия, Превысшая всех дщерей земли по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных! Приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Инаго бо прибежища и теплаго предстательства, разве Тебе, не вемы, но яко дерзновение имущи ко иже из Тебе Рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевати в Троице Единаго Бога, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Икона Богородицы "Умягчение злых сердец" (Семистрельная)

Икона Божией Матери «Умягчение злых сердец» («Семистрельная»)

 

В основу сюжета этой иконы легли слова Симеона Богоприимца, произнесенные им в Иерусалимском храме после благословения Младенца Христа и Богородицы. Праведник предсказал, что Иисус станет причиной падения греха и утверждения добродетели. А вот Его Матери предрек испытать тяжелую душевную боль. Подумать только, Богородица пережила арест Сына, Его казнь и смерть. В течение нескольких часов Матерь Божия стояла у креста и наблюдала за мучениями Спасителя. Трудно даже представить, что переживала в этот момент в душе Святая Дева.

 


 

На иконе Божия Матерь изображается одна, без Богомладенца на руках. Руки Ее прижаты к груди, куда устремлены остриями семь мечей или стрел. Поэтому образ иногда называют «Семистрельной». Богородица как будто закрывает рану души, через которое проходят все семь мечей. Число семь в Библии символизирует полноту. То есть, Богородица испытала всю полноту страданий. Ее муки особенно будут понятны женщинам, которые переживают за своих детей. Надо сказать, что Божия Матерь могла переживать о Сыне гораздо раньше, чем в последние дни Его земной жизни. Три года Христос проповедовал в разных городах, наживая себе врагов среди иудеев. Сердце Матери было неспокойным, понимая, чем все это закончится.

 

Но Богородица в то же время полностью доверилась Богу. Мы знаем из Священного Писания, что без воли Господа с нашей головы и волос не упадет. Все, что с нами происходит, является результатом попущения со стороны Бога. Значит, это благо. Нам очень трудно принять на себя бремя страданий, особенно когда мы уверены, что они несправедливы по отношению к нам. Но, быть может, именно таким образом наша душа получит необходимую духовную закалку и очистится от греха. Все испытания попускаются нам Богом, и они приносят нам пользу. Бывает, что скорби действуют на нас отрезвляюще. Когда неприятности случаются с человеком, он почему-то интуитивно начинает задаваться вопросом: «За что?». То есть люди неосознанно признают, что события в жизни становятся закономерным итогом их поступков и поведения. Но именно в такие моменты, в минуты скорби люди начинают думать о том, что по-настоящему важно. На первый план выходит душа и истинные ценности.

 

Поэтому верующие и совершают молитву у иконы Божией Матери «Умягчение злых сердец» («Семистрельная»), чтобы Господь сделал чуткими сердца ближних. Люди часто ссорятся друг с другом и делаются глухими к попыткам уврачевать конфликт. Их души черствеют, они концентрируются лишь на своей позиции и убеждают себя в собственной правоте. Такое сердце может открыть только Бог.

 

Но христиане возносят молитвы перед иконой Божией Матери «Умягчение злых сердец» («Семистрельная») не только о примирении, но и об исцелении от болезней. Обратиться к Святой Деве через Ее образ можете и Вы.

 

Требы совершаются в Свято-Пантелеимоновом женском монастыре.

Молитва на укрощение злого сердца. Чем знаменита икона Божией Матери «Умягчение злых сердец»

Полное собрание и описание: молитва на укрощение злого сердца для духовной жизни верующего человека.

Придя в этот мир, в это воплощение, каждый проживает свою жизнь, но бывают моменты, когда мы понимаем, что не всё у нас идёт хорошо и гладко. Мы задумываемся - отчего это происходит?

Могут появиться и враги, желающие зла. И очень часто мы молим Господа помочь нам разобраться в таких ситуациях и обращаемся к молитвам и иконам.

Одной из сильнейших молитв является молитва «умягчение злых сердец», помогающая при болезнях - душевных и физических. Молятся перед иконой «Умягчение злых сердец», она же «Симеоново проречение» либо «Семистрельная», подтверждающая своим названием пророчества Симеона Богоприимца Божией Матери, прожившего праведную жизнь. Предположительно, изначально образ его считается пришедшим из Юго-Западной Руси более пятисот лет назад, однако точных данных о рождении иконы нет.

На иконе сердце Богородицы подается с вонзенными мечами - три справа, три слева и внизу один, утверждая тем самым всю меру печали её земного бытия.

Семистрельная икона близка и идентична по образу к иконе «Умягчение злых сердец», отличающаяся написанием мечей - с правой стороны Богородицы три меча, а с левой - четыре.

Мечи, изображенные на иконе, трактуются также как 7 смертных грехов, и молиться об умягчении злых сердец и нужно перед образом Матери Божией во искупление этих грехов.

Верующие почитают эту икону, подтверждающую свою силу в исцелении от всевозможных недугов. Так был исцелен крестьянин Вологодской губернии, страдающий хромотой. Лечение и знахари не могли ему помочь, а голос, услышанный им во время сна, направил его на колокольню Ионно-Богословской церкви, где находилась икона Божьей Матери. Благодаря настойчивым поискам, икона была найдена в перевёрнутом состоянии в виде лестничной доски. После приведения образа в надлежащий вид был отслужен перед ним молебен, и чудо произошло - больной крестьянин был исцелен, и таких примеров затем было множество.

Этой чудотворной иконой, обнесенной вокруг Вологды с крестным ходом, была остановлена в 1830 году эпидемия холеры, оправдав надежду людей и придав еще больше веры в нее. Одним из них также является преклонение перед целительной иконой итальянских верующих. История рассказывает, как в годы Отечественной Войны итальянские горнострелковые солдаты, служившие в части в Белогорье - юг Воронежской области -, натолкнулись на чудотворный образ Богородицы и передали её отцу Поликарпо, служившему военным священником части.

По словам очевидцев, икона принадлежала прежде Воскресенскому Белогорскому мужскому монастырю. Итальянцы назвали её «Донской Мадонной», и по возвращению на родину отец Поликарпо привез ее с собой в специально выстроенную для нее часовню, принимающую всех скорбящих по итальянцам, погибшим в России.

Впустите Веру в душу свою

Православная Церковь Руси считает их представителями одного типа исполнения икон и, соответственно, были объединены дни их почитания - 13 августа, по новому стилю 26-го августа, и в неделю Всех Святых. Именно тогда произнесенная молитва считается особо действенной.

Именно потому рекомендуют обращаться с мольбой на умягчение злых сердец к Ангелу с чистым сердцем и светлой душой. Молитесь только в том случае, когда Вы веруете. Если в сердце закралось сомнение, значит молитву следует отложить вовсе, пока вновь оно не наполнится благочестивыми желаниями.

Искренняя молитва на умягчение злых сердец, произнесенная перед иконой улучшает внутрисемейные отношения, оберегает от гнева и душевного раздражения, от нападения врагов - просьба всегда будет услышана.

Лучше всего зажечь церковную свечу. Таким образом Вы улучшите концентрацию внимания, а также сделаете визуально лик на иконе как будто живым. Даже ученые отмечают, будто визуализация помогает исполнить мечты, а в частности, умягчить злые сердца.

Чтобы точно узнать, как это делать - Вы можете посмотреть множество видео в интернете. Слушать же молитвы верующих на них также будет полезно, ведь внутренне, Вы будете молиться вместе с ними. Детям также понравится слушать святые слова, запоминая их на будущее.

Молитвы Пресятой Богородице

В христианстве земная мать Иисуса Христа, одна из самых почитаемых личностей и величайшая из христианских святых.

Молитва Богородице на икону «Умягчение злых сердец»: комментарии
Один комментарий

Молитва о смягчении злых сердец - чудесная. Она отвращает от нас гнев, даже если мы заслуживаем его своими поступками. И в этом Богородица справедлива, ведь если мы обращаемся к ней за заступничеством - тем самым мы признаем свой грех, склоняем голову перед высшей силой, проявляем смирение. Человек, читающий эту молитву, смягчается и сам, отступает страх перед агрессией других людей, и самое главное - снижается внутренняя агрессия. Атмосфера вокруг человека перестает быть взрывоопасной. Прекрасная молитва, и прекрасные слова в ней.

Молитва об умягчении злых сердец

Икона Божьей Матери “Семистрельная” и молитва об умягчении злых сердец – настоятельные, рекомендованные церковные атрибуты и прошения, которые должны находиться в доме. Ведь молитвенное слово это направлено на сохранение мира в семье, борьбе с непониманием, разладами, а также помыслами гостей непрошенных, на пожелания скупых и не чистых.

Молитва для семейного счастья от всех напастей

Молиться об умягчении злых сердец можно каждый день, для того, чтобы Матерь Божья вразумляла и наставляла на путь истинный всех жителей дома и членов семейства. Слово молитвенное, от души произнесенное, услышано будет. Помощь снизойдет спокойствием, пониманием благодатным. Подкрепить молитву нужно свечей церковной зажженной. Или об

Богоматерь Умиление злых сердец — Википедия

Материал из Википедии — свободной энциклопедии

«Богоматерь Умиление злых сердец» — картина Кузьмы Сергеевича Петрова-Водкина, написанная в 1914—1915 годах.

Свою карьеру Петров-Водкин начал с создания образа Богоматери с Младенцем на стене церковной апсиды Ортопедического института доктора Вредена в Александровском парке на Петроградской стороне. К образу Богородицы он вернулся много лет спустя. В 1913—1915 годах Петров-Водкин работал над росписями в соборах Кронштадта и Сум. Видимо, именно с этим связано появление этой картины, а также картины «Мать» (1915), где Мадонна с Младенцем предстаёт в образе молодой крестьянки, кормящей ребёнка грудью[1].

Художник назвал свою картину «Богоматерь Умиление злых сердец», а в православной иконографии есть тип иконы «Умягчение злых сердец», перед которой обычно молятся об умиротворении враждующих и об умягчении злых сердец, при вражде или гонениях. Картина была написана Петровым-Водкиным в годы Первой мировой войны и представляет собой душевный отклик художника на трагические события того времени. Небольшое по размерам полотно воспринимается как монументальное произведение. Художник изобразил Богородицу с головой, покрытой красным платком. Руками она стремится успокоить или благословить тех, кто смотрит на неё. Слева видна фигура Богородицы с младенцем Иисусом, а справа — фигура распятого Христа. Выражение лица у неё спокойное. Петров-Водкин создал трепетный и возвышенный образ, один из самых сильных по глубине воздействия в своём творчестве[1].

Картина находилась в коллекции известного ученого Б.Н. Окунева (Ленинград). Его наследницы - супруга Наталья Николаевна и дочь Кира Борисовна - в 1980-х годах составили завещание о передаче картины (в составе большой коллекции живописи и графики) в собрание Государственного Русского музея.

  1. 1 2 Гусев В., Петрова Е. Русский музей. От иконы до современности. — 2-е издание. — СПб: Palace Editions, 2009. — С. 282. — 392 с. — ISBN 978-5-93332-320-4.

Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Умягчение злых сердец» («Семистрельная»)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Го́споди Бо́же мо́й, да́руй ми́ язы́к и отве́рзи мне́ устне́ к похвале́нию Ма́ти Твоея́, и Ея́ о́бразу пе́снь принести́ кра́сную, си́це вопию́ще: умягчи́ злы́х сердца́, Влады́чице.

Спасе́ние мое́ и прибе́жище еси́, Влады́чице, покро́в дарова́ла еси́ Свое́ю честно́ю ико́ною, е́й же предстоя́т вси́ лю́дие, прося́ще по́мощи, и Тебе́ вопие́м: умягчи́ злы́х челове́к сердца́, Влады́чице. Мари́е, Пречи́стая Де́во Богоро́дице, посли́ ми благода́ть воспе́ти Тя́ и Твое́й ико́не честне́й поклоня́тися, вопию́ще: умягчи́ злы́х сердца́, Влады́чице.

Клеветы́ и наве́ты упраздни́ и от вся́кия зло́бы спаси́, бу́ди, Влады́чице, заступле́ние, Свое́ю чу́дною ико́ною соблюди́ вопию́щих: умягчи́ злы́х сердца́, Влады́чице.

Тя́ Бо́г показа́ на́м Засту́пницу и в ско́рбех Помо́щницу и дарова́ на́м Твою́ честну́ю ико́ну на прославле́ние все́м и на исцеле́ние вопию́щим: умягчи́ злы́х сердца́, Влады́чице, сыно́в.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Ра́дуйся, непосты́дная Храни́тельнице; ра́дуйся, Богоро́дице, и́же и мы́ ра́дуемся о Твое́й чу́дней ико́не, кра́сящеся, вопие́м: ра́дуйся, умягче́ние злы́х серде́ц, Богоро́дице.

Вои́стинну честна́я ико́на дарова́ся христоимени́тым лю́дем на прогна́ние духо́в нечи́стых и на здра́вие все́м, тре́бующим по́мощи от не́я, вопию́щим: ра́дуйся, умягче́ние злы́х серде́ц, Богоро́дице.

О́блак светоза́рный показа́ся Твоя́ честна́я ико́на, па́че со́лнца сия́юща и все́м лучу́ простира́юща, от боле́зней и скорбе́й избавля́юща и злы́х отрева́юща, те́мже вси́ зове́м е́й: ра́дуйся, умягче́ние злы́х серде́ц, Влады́чице.

Я́ко да Твои́ми моли́твами избавля́емся, Богоро́дице Де́во, спаси́, славосло́вим Предста́тельницу, и Твое́й честне́й ико́не покланя́емся, и мо́лим Тя́ по Бо́зе, я́ко Ма́терь Бо́жию: вопию́щих умягчи́ злы́х сердца́, Богоро́дице.

Спаси́ от бе́д рабы́ Твоя́, Богоро́дице, я́ко вси́ по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем, я́ко неруши́мей стене́ и предста́тельству.

Тропа́рь, гла́с 2:

Моле́ние те́плое и стена́ необори́мая, ми́лости исто́чниче, ми́рови прибе́жище, приле́жно вопие́м Ти́: Богоро́дице Влады́чице, предвари́ и от бе́д изба́ви на́с, Еди́на вско́ре предста́тельствующая.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди,

Непосты́дную предста́тельницу на́м дарова́, ико́ну Ма́тери Своея́, и́же Ея́ зря́ще, весели́мся и уми́льно зове́м: помози́, Влады́чице, все́м, и от все́х злы́х спаси́, и Ца́рствию Небе́сному сподо́би.

Тобо́ю вси́ спаса́емся и от нахожде́ний диа́вольских свобожда́емся. Тя́ Бо́г показа́ на́м Засту́пницу и Твою́ честну́ю ико́ну на́м дарова́, Е́й же вопие́м: Влады́чице, помози́, и от все́х злы́х челове́к спаси́, и Ца́рствию сподо́би.

Не умолчи́м, Влады́чице, чудеса́ Твоя́, я́ко Свое́ю честно́ю ико́ною все́х спаса́еши и стра́ждущих от без избавля́еши, неду́жным цельбы́ подае́ши, и на́с от все́х злы́х спаси́ и Ца́рствию Небе́сному сподо́би.

Пе́ние от недосто́йных ра́б приими́, Ма́ти Христа́ Бо́га, и не отри́ни мене́ от Своего́ Пречи́стаго Лица́, но спаси́ от злы́х все́х и Ца́рствию Небе́сному сподо́би.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Удивля́юся умо́м, ужаса́юся душе́ю и ве́сь трепе́щу, но наде́юся на ми́лость благоутро́бия Твоего́, Чи́стая, и вопию́ от се́рдца: я́ко Бо́га ро́ждшая еси́, Того́ моли́ от злы́х спасти́ ду́шу мою́.

Прииди́те, вси́ ве́рнии, воспое́м Пречи́стую Де́ву Мари́ю и честно́му Ея́ о́бразу поклони́мся, вопию́ще от се́рдца: ра́дуйся, Гаврии́лово благове́щение; ра́дуйся, Царя́ Христа́ восприе́мши, и на руку́ Свое́ю держа́, я́ко со́лнце. Того́ моли́, Чи́стая, от злы́х спасти́ ду́шу мою́.

Ублажи́м Ма́терь Бо́жию Боже́ственными пе́сньми, иде́же сла́вится Пречестно́е и́мя, ту́ бесо́вская кре́пость разруша́ется, не мо́гут терпе́ти си́лы Ея́, отбега́ют. Мы́ же о Не́й весели́мся и вопие́м Е́й: моли́ Сы́на Своего́ от злы́х ду́шу мою́ изба́вити.

К Преблагослове́нней Де́ве Богоро́дице, лю́дие вси́, припаде́м и моли́тву принесе́м, да умо́лит Сы́на Своего́, Христа́ Бо́га на́шего, от злы́х спасти́ся все́м.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Боже́ственный Твоея́ ико́ны свято́е явле́ние, я́ко со́лнце, возсия́ в сердца́х, луча́ всечестна́я просвеща́ет све́том Свои́м все́х, вопию́щих Е́й: ра́дуйся, Блага́я на́ша Предста́тельнице и ско́рая Помо́щнице, славосло́вящих Тя́, Пречи́стая, поми́луй все́х.

Правове́рно чту́щих Тя́, Цари́цу все́х Бо́га, и Твое́й чу́дней ико́не святе́й любе́зно покланя́емся, вопию́ще: о Бо́жия Ма́ти, спаси́ от клеветы́ злы́х челове́к, и изба́ви мя́ славосло́вящаго Тя́, и поми́луй.

Боже́ственней Твое́й ико́не покланя́емся, Богоро́дице Де́во, прося́ще от Тебе́ вели́кия ми́лости, да́руй рабо́м Свои́м, Еди́на Чи́стая, от вся́кия зло́бы изба́ви и славосло́вящих Тя́, Пречи́стую, поми́луй.

О Ма́ти Го́спода, моего́ Творца́, Ты́ родила́ еси́ все́х Царя́ Христа́, Того́ моли́, Чи́стая и Преблаже́нная, изба́вити ду́ши на́ша, славосло́вящих Тя́, Пречи́стую, поми́луй.

Конда́к, гла́с 6:

О́ко се́рдца моего́ смуща́ют, и злы́й сове́т разоря́ет мя́, си́х сокруши́, Де́во Чи́стая, и не пре́зри мое́ воздыха́ние, и супоста́ты на на́с умягчи́, Преблагослове́нная Влады́чице.

И́кос:

Ра́дуйся, Престо́ле огнеобра́зный Бо́жий; ра́дуйся, Отрокови́це, седа́лище Ца́рское, ло́же преиспе́щренное по́сланное, златопорфи́рный черто́же, ри́за цветолу́чная, украше́нный о́бразе, молниено́сное ору́жие, свети́льниче многосве́тлый, ра́дуйся, Богоро́дице, двенадесятосте́нный гра́де и две́рь златокова́нная; ра́дуйся, пала́то светообра́зная, позлаще́нная трапе́зо, Богоукраше́нная се́нь; ра́дуйся, Голуби́це Чи́стая; ра́дуйся, я́ко от злы́х челове́к спаса́еши, Преблагослове́нная Влады́чице.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Не и́мамы ины́я Засту́пницы, то́кмо Тебе́, Всенепоро́чная, да Тя́ вси́ я́ко Предста́тельницу воспева́ем, и уми́льно а́з зову́: Чи́стая, от все́х злы́х спаси́ мя́.

На моле́ние мое́ умилосе́рдися, и ра́дость вме́сто печа́ли да́руй, Влады́чице, и от клеветы́ злы́х изба́ви мя́, да вопию́ Ти́: от все́х злы́х спаси́ мя́.

Пречи́стыя и воспе́тыя Богома́тере ико́ны принесе́м пе́снь, похвала́ми вопие́м: моли́ся, Чи́стая, к ро́ждшемуся из Тебе́ Сы́ну и Бо́гу, от все́х злы́х спасти́ мя́.

Богозра́чная на земли́ па́че все́х родо́в яви́ся, Чи́стая Богоотрокови́це, спаси́ все́х, чту́щих де́нь пра́зднества Твоего́, Богоро́дице Де́во, от все́х злы́х спаси́ мя́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Отрокови́це Предо́брая, яви́ся луносия́тельная, Чи́стая, утро́ба Твоя́ породи́ Изба́вителя, Его́же моли́ сохрани́тися на́м от прило́га диа́вольскаго, Тя́ бо чту́щим, Засту́пницу, и Твое́й ико́не кла́няемся, вопию́ще со слеза́ми: Де́во Богоро́дице, чту́щих Тя́, Многопе́тую, во ве́ки сохрани́.

Взира́ю на Боже́ственный о́браз Тво́й, и чту́ Влады́чню Бо́жию Ма́терь, и взира́ю на подо́бие Пречи́стаго Ея́ лица́ зра́к, покланя́юся и вопию́: Де́во Богоро́дице, чту́щих Тя́, Многопе́тую, во ве́ки сохрани́.

Пала́то Сло́ва, одушевле́нная Це́рковь, Престо́ле огнеобра́зный, раю́ слове́сный, мы́сленный виногра́д, гре́зн нося́ще, Христа́, на руку́, Чи́стая, приклони́ у́хо Твое́ и услы́ши моли́тву раба́ Твоего́, Де́во Богоро́дице: чту́щих Тя́, Многопе́тую, во ве́ки сохрани́.

Тебе́ от се́рдца возложи́х пе́снь, спаси́, Де́во Чи́стая, и моли́ся о ми́ре, ве́си, я́ко на тя́ упова́ние с Бо́гом возлага́ем и вопие́м: Де́во Богоро́дице, чту́щих Тя́, Всепе́тую, во ве́ки сохрани́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Вся́к во́зраст к похвале́нию да подви́жится Де́вы Богоро́дицы и честно́му Ея́ о́бразу вся́к да покло́нится, мы́ же, ве́рнии, воспое́м и́стинную Де́ву, Ма́терь Христо́ву, си́це реку́ще: о Де́во Богоро́дице, сокруши́ стре́лы вра́жия и умягчи́ злы́х сердца́, Тя́ бо вси́ по до́лгу велича́ем.

Вознеси́, Богороди́тельнице, ро́г благове́рных люде́й на́ших и пода́ждь на враги́ по́мощь, иноплеме́нных шата́ния низложи́, Богороди́тельнице Пречи́стая, невоева́ны вся́ гра́ды сохрани́ и соблюди́ и вся́ стра́ны христиа́нския сохрани́, в ни́х же и́мя Твое́ велича́ется и ве́рою от все́х сла́вится, да Тя́ вси́, Ма́терь Бо́жию, по до́лгу велича́ем.

Восхва́лит Тя́ Не́бо и земля́, вся́ оте́чествия язы́к, и вси́ рука́ми да воспле́щут Ма́тери Госпо́дни и о́бразу Ея́, А́нгелом гове́йному, да покло́нятся, с на́ми вопию́ще: сла́ва мно́жеству щедро́т Твои́х, Еди́на Человеколюби́вая, Тя́ вси́ по до́лгу велича́ем.

Па́дшим воста́ние и уныва́ющим ра́дование, заблу́ждшим Наста́вница, боля́щим посеще́ние и исцеле́ние, гре́шным спасе́ние, во бра́нех побе́да и все́м христиа́ном нело́жная Храни́тельница и умягче́ние злы́х серде́ц, Де́во Богоро́дице, те́мже Тя́ вси́ по до́лгу велича́ем.

Приими́ пе́снь исхо́дную, Ма́ти Жива́го Бо́га, и спаси́ все́х, ве́рно покланя́ющихся свято́му Твоему́ о́бразу и чудотво́рней ико́не и вопию́щих Тебе́, Богороди́тельнице: моли́ся, Пречи́стая, Сы́ну Своему́, поми́ловатися на́м от все́х злы́х.


Смотрите также